تولدی دیگر
 
کلبه ی شاعران کلاسیک
نقد و بررسی اشعار کلاسیک و نیمایی
 
 


به نام خدا :

 

شب عید است و چشم می پرستان روشن است امشب

که در پیمانه ی ساقی می مردافکن است امشب ...

خوب این هم عیدی ما به جوانان باذوقی که دوست دارند طرحی نو دراندازند . یعنی سبک کلاسیک و سبک نیمایی را با هم به کار ببرند . یعنی در قالبی نو  . ساده و روان (قالب  کلاسیک نیمایی ) . در این قالب شش مصرع است( ممکن است کم و زیاد شود . مثلا هشت مصرع باشد چهار نیمایی و چهار کلاسیک و ...) چهار مصرع نیمایی و دو مصرع کلاسیک . خیلی ساده . این هم اولین شعر در  ( کلاسیک نیمایی) به مناسبت عید غدیر خم

=========================

 

یاعلی گو

یاعلی گو یاعلی

یا علی گو تا جهان آرد خروش

ساز ظالم گردد از هولش خموش

یا علی گو یاعلی

یا علی گو

=================

فاعلاتن

فاعلاتن فاعلن

فاعلاتن فاعلاتن فاعلن

فاعلاتن فاعلاتن فاعلن

فاعلاتن فاعلن

فاعلاتن

================

 

باده دارم

باده دارم بی نظیر

کهنه باده دارم از جام غدیر

باده ی مردافکن روشن ضمیر

باده دارم از غدیر

باده دارم

=================

 

به مناسبت عید سعید غدیر برای سه نفر از شاعرانی که در قالب (کلاسیک نیمایی ) شعری ارسال کنند به قید قرعه جایزه ی نفیسی از طرف اینجانب ( جعفر سرخی ) اهدا می گردد.

شاعران گرانقدر می توانند آثار خود را هم به آدرس شعر یار بفرستند و هم به ایمیل بنده  و هم به وبلاگ بنده :

aare44@yahoo.com

 

www.sherekelasik.loxblog.com

====================================


نظرات شما عزیزان:

محمد رسول باوندپور
ساعت23:56---25 آبان 1390
درود استاد سرخی عزیز

تولد قالب کلاسیک نیمایی را به جامعه ی شاعران تبریک عرض می کنم

اگر اشتباه نکنم یک بار دیگر از ابداع این قالب سخن فرموده بودید و حتی نام پیشنهادی آبشار را هم گفتید

به هر حال بنده تقریبا می دانم مقصودتان از این ابداع چیست و احتمالا می خواهید بفرمایید که می توان از نیمایی بر داشت های مختلفی داشت و به عبارت دیگر با زلال مخالفت کنید

به هر حال اصل عملتان را که انشا الله برای پیشرفت ادبیات است عزیز می دارم و به فرمایش شما این کلاسیک نیمایی را تقدیم به آقا امیر المومنین (ع) سرودم :

مولا علی

ای بر کرامت ها ولی

هو می زنم , هو می زنم , درویش وار

تا افتد آن چشمان بر این رسوای زار

از روی تو دنیا جلی

رخشان طلی

******************
در ضمن این شعر در کتاب در حال چاپ من به ثبت خواهد رسید . شاد باشید


سجادی
ساعت21:02---25 آبان 1390
سلام استاد
زلال زیبایی است احسن
شما در زلاسرایی مهارت بی نظیری دارید!


محمدمحدی
ساعت20:48---25 آبان 1390
با سلام خدمت شما
من با نظر جناب سیفی اصلا موافق نیستم
چرا که همین کوچک تفاوت بین ذلال و این سبک جدید مرز شناخت این دو هست
خواهش می کنم برای ذوق افراد اینقدر
مانع نشوید

یا حق


عرفانی
ساعت16:26---25 آبان 1390
سلام استاد سرخی ارجمند در رابطه با اشعار کلاسیک و نیمایی من اشعارم رو ایمیل کردم روز عید غدیر نمیدونم بدستتون رسیده یانه ممنونم میشم اگر بفرمایید

سیفی
ساعت21:47---24 آبان 1390
سلام

این یک کپی نادرست از همان قالب زلال و سبک زلال است.
فقط سطر مادر را بیت کرده اید.
در حالی که سبک زلال چنین روشی را ( تغییر در سطر مادر را ) هضم نمی کند.

بهتر است سبک زلال را این چنین ادامه ندهید و در این سن و سال با آبروی خود در پیش نسل جوان آینده بازی نکنی!!!!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 24 / 8 / 1390برچسب:, :: 3:1 AM :: توسط : جعفر سرخی.رسول سعادت نیا

درباره وبلاگ
در پی سوز دل خویش دوانیم هنوز
آخرین مطالب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 67042
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 118
تعداد آنلاین : 1

========================================== ========================================